Мало зробити вибори, потрібно повернути довіру територіальної громади до влади

Мало зробити вибори, потрібно повернути довіру територіальної громади до влади

Виборча кампанія закінчилась, життя продовжується.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Як діяти у випадку, якщо підприємство заборгувало Вам зарплатню?
2008-12-24 11:05:00

Як діяти у випадку, якщо підприємство заборгувало Вам зарплатню?

Продовжуємо публікацію рекомендацій Єдиного Центру щодо дій під час кризи.

1. Відповідно до Закону заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені трудовим договором, але не рідше 2 разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів.

2. Працівники, які своєчасно не отримали зарплату у зв\'язку з порушенням термінів її виплати, мають право на компенсацію заробітної плати за умови, якщо затримка виплати заробітної плати становить один і більше календарних місяців. Порядок нарахування компенсації дивіться в Законі від 19 жовтня 2000 р. «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв\'язку з порушенням строків їх виплати».

3. Власник не має права відмовляти в компенсації, посилаючись на тяжкий фінансовий стан підприємства, а також передбачати подібну норму в колективному договорі. Відмову власника у виплаті компенсації Ви маєте право оскаржити в суді.

4. У разі порушення законодавства про оплату праці (ст. 233 Кодексу законів про працю) працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

5. Пам’ятайте про те, що позовні заяви про стягнення зарплати звільняються від сплати державного мита.

6. Ви можете сформувати свої вимоги на загальних зборах вашого трудового колективу, визначити орган чи особу, які будуть представляти ваші інтереси й направити їх до власника підприємства, установи, організації, в якій Ви працюєте.

7. Власник або уповноважений ним орган (представник) зобов\'язаний розглянути вимоги найманих працівників та повідомити їх представників про своє рішення у триденний строк з дня одержання вимог.

8. Коли уповноважений представницький орган одержав від власника чи уповноваженого ним органу повідомлення про повну або часткову відмову у задоволенні колективних вимог і прийняв рішення про незгоду з рішенням власника чи уповноваженого ним органу (представника), виникає колективна трудова суперечка (конфлікт).

9. У такій ситуації уповноважений орган має звернутися до відповідного обласного відділення Національної служби посередництва і примирення, яка посприяє у вирішенні Вашої проблеми, якщо власник Вашого підприємства порушує законодавство про працю.

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"